Pages

Thursday, May 19, 2011

indah dan sakit


Indah..
ketika itu
terasa ingin hentikan masa dan ketika
wajahmu itu
rindu lama x ku tatap
rindu lama x ku lihat

Indah..
detik itu
kenangan yang indah
walau ia sukar untuk kembali lagi
hanya kau yang mampu buat jantungku berdetik kembali

Indah..
sewaktu itu
senyummu, lirikanmu, sentuhanmu
menjadi igau buatku
terasa gila padamu
walau ia hanya seketika buatmu


Tetapi,
Sakit..
pabila kau katakan semua
kebenaran di hadapan kita
dan kenyataan yang terpaksa aku hadapi

Sakit..
hati dan jiwaku ini
kau x mampu berbuat apa2
kau x dapat menjauhkan dia
lalu dengan mudah
kau suruh aku berlari?

Sakit..
mengenang semua ini
bukan senang buatku
bukan kacang bagiku
hati tidak pernah begini
jiwa tidak pernah begini
kenapa aku yang Kau pilih?

Sekuat daya
aku juga ingin lari darimu
apa kau ingat aku suka begini?
apa kau ingat aku mampu begini?
Setiap hari bagai tiada erti bila akal fikiranku hanya padamu

Derita ini ku tanggung sekian lama
bila ia kan berlalu?
Tuhan tolonglah aku
andai dia bukan jodohku

Tolonglah
hilangkan ingatanku
ingatan bersamanya
dan perit untuk aku iakan
cinta tidak bermakna memilikimu