Pages

Sunday, October 02, 2011

Oktober

Welcome October! :)

Celik pejam baring bangun dah masuk bulan Oktober. Cepat betul masa berjalan dan berlari. Ada kala masa mengensot dan bertatih. Hehe:)
Walau apapun caranya masa tu berlalu, namun kita sebagai hamba Allah di muka bumi ini harus bersyukur kerana masih diberikan peluang untuk menelan dan menghembus nafas untuk hidup. Aku bersyukur Ya Allah. Alhamdulillah. Aku masih diberikan kesempatan olehMu.
Kalau tahun lepas di waktu ini aku masih berkerja di Bluewave, masih belum konvo, masih tinggal di Seksyen 8, masih merempit dan masih melalui detik-detik yang gembira. Sekarang banyak yang telah berubah. Aku berkerja di tempat lain, aku dah tamat belajar, rumah baru aku di Seksyen 7, aku dah tak merempit (hehe) dan aku telah melewati banyak suka-duka pahit manis kenangan dan memori bulan-bulan sebelum itu. posing bersama motor di ex-house dulu.hehe

Sesungguhnya begitu banyak Tuhan menguji aku untuk meneruskan kelangsungan hidup aku ini. Namun aku bersyukur aku dikelilingi oleh keluarga, teman, sahabat yang setia menemani aku meneruskan perjalanan. Terima kasih kalian kerana setia bersamaku.
Bulan Oktober ini juga merupakan bulan kesedaran bagi barah payudara. Kanser payudara adalah barah paling popular di negara ini di mana, satu dalam 20 wanita berisiko mendapat penyakit berkenaan dalam hidup mereka. Bunyinya menakutkan bukan? Ia juga menjadi kanser utama yang meragut nyawa wanita dan jumlahnya makin bertambah saban tahun.
Bulan Oktober ni jugak menjadi bulan yang cukup penting buat sahabat-sahabatku; Abang Shawn dan Kak Min akan mendapat cahaya penyeri di hati mereka, Abang Awie akan bertunang, kandungan kakakku Wahidah selamat cukup 3 bulan, hari-hari kelahiran kawan-kawan yang jatuh pada bulan Oktober seperti epul, abang shawn, ayu angelika, lemau, wan cembam, ekin, wahidah jeram, shaton, zac, ily, ziela zainal, cuak, izzati, long dan ramai lagi. Happy Besday buat korang ye! baby nak keluar nanti..hehe

Bulan Oktober ni juga menandakan berakhirnya Ramadhan dan Syawal yang baru sahaja dilewati umat Muslim sedunia. Tiada lagi perut yang berbunyi menahan lapar apabila pergi kerja, tiada lagi keharuman kuih raya dan bunyi mercun di Seksyen 7. Jalan di Shah Alam dan KL kembali seperti biasa (jam juga) kerana openhouse sudah tiada dan tiada lagi Sale MerdekaRaya tetapi datang lagi YES macam biasa yang akan menghabiskan duit aku untuk shopping.
Sudah lumrah, bulan berganti, minggu berlalu dan hari melepasi kita. Namun kita perlu sentiasa beringat dan bersedia. Kehidupan duniawi akan berlalu meninggalkan kita jua, hari kemudian nanti jua yang akan kekal abadi. Sudahkah kita tanya pada diri kita apakah kita sudah cukup bersedia? Wallahualam

p/s: saya rindu mak ayah saya.. +__+ sob..sob..sob..

2 comments:

sname said...

dop sebut pon box

**fRy laDy** said...

box?nak sebut semua ke..haha..kalo gitu banyak page r kene karang..ni oktober saja..